Information – Privat- & företagsflytt

Flyttfirma RUT-avdrag
Sedan 2016 erbjuder vårt företag priser med RUT-avdrag. Vilket menas med att du får dra av 50% av arbetskostnaden när du väljer oss som leverantör av din flytt. Det gör att vi kan erbjuda väldigt låga priser men till en hög kvalité. Du som betalande kund får en billig och mycket prisvärd flytthjälp som resultat.
Professionalitet
Våra killar har utfört hundratals privatflyttar i Stockholm. Vi är experter på att frakta möbler varsamt från punkt A till punkt B säkert. Vi vet precis hur vi ska emballera dina möbler och packa flyttbilen säkert så att ingenting går sönder i transporten.
Skulle olyckan var framme – är dina ägodelar fullt försäkrade hos försäkringsbolag Trygg-Hansa. Vi tar fullt ansvar för ditt bohag och innehar alla tillstånd. Det är vanligt bland andra flyttfirmor att man jobbar utan något som heter trafiktillstånd. Då gäller inte försäkring om något skulle gå sönder i transporten. Något som kan bli ett hårt uppvaknande om en ingått avtal med en oseriös flyttfirma.
Gör därför rätt från början – boka en billig, fullt försäkrad flyttfirma med samtliga tillstånd.
Gör en kostnadsfri bokningsförfrågan här så svarar vi med ett kravlöst prisförslag inom 24 timmar.
Företagsflytt där vi sköter allt
Vi vet att en företags- eller kontorsflytt kan vara en stor stressfaktor på samtliga anställda i verksamheten. Speciellt när vardagen måste gå ihop och jobbet ska fortsätta parallellt igenom flytten. Därför är det viktigt att välja en erfaren flyttfirma som gör att flytten till den nya destinationen flyter på så smärtfritt som möjligt.
Skräddarsydda flyttlösningar
Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för er verksamhet och är måna om att hålla oss ur vägen i den mån det går. Vill ni att vi flyttar er på en helg för att underlätta för era anställda ordnar vi det. Vi skulle till och med kunna flytta ert kontor över natten om det hade passat er bäst. Eller lämna en lapp med instruktioner och nycklar så flyttar vi ert kontor utan att ni själva behöver vara på plats.
Kostnadsfria tilläggs- och servicetjänster
Vi tar oss an både små och stora projekt. Oavsett om det är 3 arbetsplatser som ska flyttas eller 150. Er företagsflytt är viktig för oss och vi går ur vår väg för att tillfredsställa alla era behov kring er kontorsflytt. Visste ni att vi även erbjuder kringtjänster som montering, demontering, packhjälp och tippning av sopor eller oönskade möbler? Vi erbjuder även gratis lån av flyttkartonger i samband med bokat flyttjobb. En kostnad som inte brukar ingå hos andra flyttfirmor.
Hör av er till oss så kommer vi ut till era lokaler och går igenom vad som behöver göras – för att kunna lämna ett mer exakt pris. Vill ni flytta per timpris så går det givetvis också bra och vi har alla våra timpriser här direkt på hemsidan.
Bekväma tilläggstjänster som exempelvis packhjälp
Anlita oss för att packa ditt gods
Vi är experter på att packa ner ömtåligt gods som tallrikar, finporslin, glas eller andra ömtåliga ägodelar.
Våra flyttkillar har genomfört, och får alltid vid nyanställning genomföra vidareutbildning inom specifikt packning. Där får lärs de bästa teknikerna för placering och emballering av köksutrustning, tavlor, möblemang osv. Vi använder ett speciellt silkespapper runt porslin och har bubbelplast för ömtåliga möbler. Allting för att kunna garantera en smärtfri flytt och transport av dina möbler och ägodelar.
Anlitar du oss även för packhjälp så ingår stabila säkra kartonger, alla flyttkartonger som vi packar går under vår försäkring. Vi tar fullt ansvar för att ditt ömtåliga porslin/glas/ägodelar kommer fram hela till den nya destinationen.
Med Fungerande Flytt får du en helservice, från en fullt möblerad lägenhet som vi packar ner, till den nya destinationen där vi packar upp dina ägodelar igen och ställer dom på plats. Det enda du behöver göra är att berätta vart du vill ha dina ägodelar, så sköter vi resten. Vi är båda snabba, effektiva och varsamma.
Hör av dig idag genom för ett prisförslag via vår gratis offertförfrågan. Eller ta dig en titt på våra timpriser här.